۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۷۶۰۵۰
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: گرچه توزیع مرغ منجمد تا حدودی بر کاهش قیمت مرغ زنده و مرغ گرم اثر گذاشته است، اما تازمانی‌که حذف قیمت گذاری صورت نگیرد، این مشکلات ادامه دارد.
کد خبر: ۳۵۴۸۶

افزایش جوجه ریزی و عرضه مرغ از هفته های آتی| راهکار تنظیم بازار مرغ  حذف قیمت گذاری دستوری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی یوسف خانی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو مرغ زنده با کاهش ۲ هزار تومانی به ۶۸ هزار تومان رسیده است که براین اساس مرغ گرم با نرخ ۹۵ هزار تومان در خرده فروشی عرضه می شود.

به گفته او، اگر نرخ مرغ به ۶۰ هزار تومان کاهش یابد، مرغ گرم با نرخ ۸۰ هزار تومان در سطح بازار عرضه می شود.

یوسف خانی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، افزود: روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ گرم و مقادیری مرغ منجمد در سطح بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی حداکثر نیاز ماهانه گوشت مرغ را ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: با شرایط مساعد جوجه ریزی و مازاد تولید، مشکلی در عرضه نداریم.

او حذف قیمت گذاری دستوری را راهکار تنظیم بازار مرغ دانست و گفت: در تمام دنیا قیمت گذاری دستوری و مصوب باید حذف شود و هیچ زمانی این موضوع جواب نداده است.

یوسف خانی قیمت مرغ باید تابع مکانیزم عرضه و تقاضا باشد، افزود: ارز نیما باید از بحث نهاده حذف شود و تا زمانیکه حذف نشود و کماکان ۲ تا ۳ نرخی وجود داشته باشد، فساد ادامه دارد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: هم اکنون ۱۰ درصد ارز دولتی به سفره مردم وارد نمی شود، درحالیکه همان طور که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شده، ارز نیما باید حذف شود تا امکان رقابت میان تولیدکنندگان جوجه یکروزه، واردکنندگان نهاده و مرغداران برقرار شود‌.

او گفت: گرچه توزیع مرغ منجمد تا حدودی بر کاهش قیمت مرغ زنده و مرغ گرم اثر گذاشته است، اما تازمانیکه حذف قیمت گذاری صورت نگیرد، این مشکلات ادامه دارد.

یوسف خانی درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی و عرضه مرغ از هفته های آتی پیش بینی می شود که قیمت مرغ کاهش یابد.

/باشگاه خبرنگاران جوان.
برچسب ها: تولید مرغ قیمت مرغ مرغ منجمد
ارسال نظر
آخرین اخبار